Smartfony to dziś najbardziej osobiste przedmioty. Użytkownicy mają je przy sobie przez cały dzień. Oznacza to również, że urządzenia te mogą bardzo wiele powiedzieć o swoich użytkownikach marketerom – znacznie więcej niż komputery stacjonarne. Do jakich danych mają dostęp reklamodawcy? Jak mogą je wykorzystywać?
Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Instalując bezpłatną aplikację na smartfonie, użytkownik wyraża zgodę na zbieranie określonych informacji oraz ich udostępnianie reklamodawcom. Czynność tę wykonuje jednorazowo tylko przy instalacji, ale aplikacja pozostaje z nim na długo.
Aplikacje udostępniają takie dane, jak np. model telefonu, system operacyjny, inne zainstalowane aplikacje, język, dostawca Internetu, sposób połączenia (GSM/WiFi), wiek, płeć użytkownika, nazwa obecnie wykorzystywanej przez niego aplikacji czy przeglądanej strony WWW.
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.