Churchonomics lub church marketing to proces nagłaśniania korzyści, jakie wierny może odnieść dzięki nawiązaniu czy pogłębieniu kontaktów z danym kościołem. Rywalizacja między poszczególnymi wspólnotami czy (rzadziej) spadek liczby wyznawców to tendencja, którą kościoły za oceanem starają się odwrócić, stawiając na działalność marketingową. JWT, największa w Stanach Zjednoczonych i czwarta co do wielkości na świecie agencja reklamowa, w grudniu 2006 roku umieściła to zjawisko na liście siedemdziesięciu produktów, usług i trendów, które ukształtują rok 2007. Jest to nie tylko trend marketingowy, ale także istotny element amerykańskiej religijności, silnie splecionej z kulturą. Ostatnio obserwowaliśmy również pierwsze polskie zwiastuny tego trendu, przyjrzyjmy się jednak najpierw praktyce z USA.Obecnie możesz przeczytać
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do
Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie
Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do4915 artykułów, newslettera
oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.