Pomysł na biznes – polskie winnicePomysł na biznes – polskie winnicePomysł na biznes – polskie winnicePomysł na biznes – polskie winnice

Pomysł na biznes – polskie winnice

Pomysł na biznes – polskie winnice
Justyna Majchrzak-Lepczyk

Justyna Majchrzak-Lepczyk

-

Justyna Majchrzak-Lepczyk

Justyna Majchrzak-Lepczyk

W powszechnej opinii Polska nie należy do krajów, w których możliwa jest uprawa winogron oraz produkcja wina gronowego z własnych surowców. Do niedawna tradycyjnymi wyrobami winiarskimi na rynku polskim były miody pitne i wina owocowe. Dziś jest już inaczej – inicjatywy uprawy winorośli podejmowane są u nas z powodzeniem i coraz częściej.

Wytwarzanie napojów alkoholowych ma w Polsce kilkusetletnią tradycję. Przemysłowe formy produkcji alkoholi pojawiły się w kraju już w połowie XIX wieku. Polski rynek napojów alkoholowych zdominowany jest dziś przez piwo, wódki i wino. Pozostałe gatunki alkoholu cieszą się tu znacznie mniejszym zainteresowaniem konsumentów.

Jeśli jednak chodzi o samo wino, poziom jego konsumpcji w Polsce jest niski – wpływa na to tradycja spożywania raczej alkoholi wysokoprocentowych, a także niekorzystna relacja cenowa wina w stosunku do alkoholi mocnych i piwa.

Obecnie możesz przeczytać
1 artykuł dziennie

Zarejestruj się bezpłatnie, aby otrzymać dostęp do

4915 artykułów, newslettera

oraz informacji handlowych m.in. o wydarzeniach branżowych, usługach czy produktach wspierających marketing.

Masz już konto? Zaloguj się

Rejestracja