Szukaj
Subskrypcja
Reklama w serwisie
Kontakt
Strona główna Wiadomości Inspiracje Tematy Raporty E-book Szkolenia
Wiadomości
 

Stowarzyszenie Twoja Sprawa protestuje przeciwko reklamie Śnieżki [aktualizacja]

Kategoria: Prawo | Autor: | Data: 12 października 2016
Słowa kluczowe: stowarzyszenia twoja sprawa, sts, śnieżka


Reklama gładzi szpachlowej marki Śnieżka wywołała protest Stowarzyszenia Twoja Sprawa. Kreacja internetowa skierowana do wykonawców z branży budowlanej wykorzystuje zdjęcie trzech skąpo ubranych modelek. Dziewczęta trzymają w rękach produkty Śnieżki, a towarzyszy temu hasło: „Wykonawco, którą wybierzesz na test?”.


STS uznało, że reklama traktuje kobiety przedmiotowo i wykorzystuje podtekst seksualny. Jak podkreśla stowarzyszenie, dziwi to tym bardziej, że na stronie firmy można znaleźć zapewnienie o prowadzeniu przez nią „etycznej działalności reklamowej”. Organizacja zachęca do składania w tej sprawie skarg do Komisji Etyki Reklamy.



Stowarzyszenie Twoja Sprawa jako cel swojej działalności określa ochronę przestrzeni publicznej przed obscenicznością, seksualizacją i uprzedmiotowieniem kobiet, wulgarnością oraz szeroko rozumianymi naruszeniami dobrych obyczajów w reklamie i mediach.

***
Zobacz też:

[Aktualizacja, 17 października 2016 r.]
Po dwóch dniach trwania akcji STS Śnieżka zmodyfikowała reklamę i usunęła z niej grafikę przedstawiającą skąpo ubrane modelki.

Spółka wydała oświadczenie, w którym przeprasza wszystkich, którzy poczuli się dotknięci tą reklamą. Jednocześnie podziękowała za krytyczną ocenę „niefortunnej kreacji graficznej”.

Poinformowała też o weryfikacji wytycznych w zakresie dobrych praktyk rynkowych związanych z szeroko pojętą promocją, w tym szczególnie odnoszących się do kreacji graficznych.

Pełna treść oświadczenia Śnieżki dostępna jest pod adresem: www.twojasprawa.org.pl.



Komentarze do artykułu dodaj komentarz
stocznia
monika klama (15:52 2016-10-14)
no i dobrze, bo to stocznia jest, m


Aby otrzymać dostęp do komentowania

proszę się zalogować

Wystarczy wpisać w poniższe pole adres e-mail, na który otrzymują Państwo biuletyn, i przycisnąć Dalej.

 

Nowi użytkownicy mogą uzyskać mozliwość komentowania artykułów, zamawiając subskrypcję naszego e-biuletynu.


 


 
 
 
 
 
 
 
 
Ostatnie komentarze
 
 
Oferty pracy Nowa!
Edukacja marketingowa
Ludzie
Firmy
Przetargi
 
 
Kategorie
Advertainment
Ambient media
Badania marketingowe
Biblioteczka
Design
E-mail marketing
Experiential marketing
Felieton
Handel detaliczny
Kampanie reklamowe
Kampanie społeczne
Konkursy reklamowe
Marketing bezpośredni
Marketing internetowy
Marketing młodzieżowy
Marketing mobilny
Marketing partyzancki
Marketing polityczny i miejsc
Marketing relacji
Marketing społecznościowy
Marketing szeptany
Marketing wirusowy
Media
Obsługa klienta
Prawo
Programy lojalnościowe i CRM
Promocje sprzedaży
Public relations
Reklama zewnętrzna
Shockvertising
Trendy
Zarządzanie marką
Zbędnik
 
Archiwum
Inspiracje:
nr 623 (20.04)
wszystkie wydania
Tematy:
nr 612 (11.04)
wszystkie wydania
 
 
 
Partnerzy:

Strona główna
Wiadomości
Inspiracje
Tematy
Raporty
Subskrypcja
Wyszukiwarka
Oferty pracy
Edukacja marketingowa
Kontakt z redakcją
Reklama w serwisie
Przyślij informację / artykuł
Partnerzy
Ochrona prywatności
YouTube
Facebook
Issuu
RSS
Copyright 2010 Pallad Media SC
 0.12606501579285